1.14 dagars returrätt. Pengarna betalas tillbaka till kundens konto när produkten har kommit till 88 Motorsport hel och oanvänd. OBS! Kostnader för betalningssättet (t.ex. paypal) betalas inte tillbaka. Kunden står för fraktkostnader.

2. Produkter som finns på lager har en leveranstid på 1-3 dagar. En produkt som måste beställas från importören har en leveranstid på ca 3 veckor. Om produkten har tagit slut på lagret av någon anledning, anmäler vi det till kunden utan dröjsmål. 

3. Om kunden har fått fel produkt eller om produkten är felaktig, skall kunden anmäla det utan drjösmål till 88 Motorsports  via mail salla (at) 88motorsport.se eller ringa till Växeln 08-409 100 01. Då betalar 88 Motorsport fraktkostnader.

 

Detaljerade leveransvillkor

1. Leveranstid

Våra produkters leveranstid är 1 dag - 3 veckor, beroende om produkten finns i lager eller ej. Vi strävar alltid efter en så snabb leverans som möjligt. Vi är i kontakt med kunden via e-post eller telefon om vi märker att leveranstiden tar längre tid än utlovat. Med "Leveranstid" menas tiden som går när produkten fraktas från 88 Motorsport. 

2. Priser

Det giltiga priset är det pris som visas på 88 Motorsports.se sida då man beställer produkten. Efter att kunden har beställt produkten har 88 Motorsport inte rätt att ändra på avtalsvillkoren eller priset.

88 Motorsport förbehåller sig rätten till förändringar i pris och förbehåller sig till rätten att avbryta/avstå från affären på grund av fel prissättningar.

 

3. Leveransmetoder

MyPack Sverige

Frakt inkluderas upp till 20kg. Över 20kg skickats via DHL. 

DHL Sverige

 Frakt inkluderas upp till 20kg. Över 20kg debiteras du enligt DHLs pris.

MyPack Nordic Countries (MyPack Pohjoismaat)

Frakt inkluderas upp till 20kg. Över 20kg skickats via DHL. 

DHL Nordic Countries

Frakt inkluderas upp till 20kg. Över 20kg debiteras du enligt DHLs pris.

4. Betalningsmetoder

Nätbanksbetalning: Nordea, Swedbank, Handelsbanken och SEB.

Kreditkort: Visa, Visa Electron, MasterCard och Eurocard.

Klarna Checkout

Paypal: Vi debiterar 5€ i betalningskostnad. Om produkten returneras, betalas inte betalningskostnaderna tillbaka.

Om du vill betala med Visa, Visa Electron, MasterCard-kort, Klarna faktura eller Klarna konto är 88 Motorsport endast produkternas och servicens marknadsförare och leverantör för produkterna. Av reklamationer ansvarar Paytrail (Visa, Visa Electron och MasterCard) och Klarna (Klarna faktura och Klarna konto). Paytrail är som försäljare i betalningar med Visa, Visa Electron och Mastercard-kort. Köpet görs mellan Paytrail och kunden och försäljaren är ansvarig för alla skyldigheter. Paytrail är också mottagaren av betalningen och de betalar vidare åt 88 Motorsport.

Paytrail y-kod: 2122839-7

Ohjelmakaari 10

40500 JYVÄSKYLÄ

Telefon: 0207 181824

 

Nätbetalning och finansiella tjänster förverkligas av Paytrail Oy (2122839-7) i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail köper betalningen och redovisar den till försäljaren. För kunden fungerar tjänsten precis som traditionell nätbetalning.

 

5. Returrätt och produktutbyte

Produkterna har 14 dagars bytes och returrätt. Produkten som returneras skall vara oanvänd och oöppnad. Efter 14 dagar tas inte produkten i retur längre.

Returen skall anmälas i förväg till 88 Motorsport via e-post 88 salla@88motorsport.se eller via telefon 08-409 100 01 (må - fre 9-18, lö 10-14). Märk även returen med tydlig avsändare.

Samma returrätt gäller för defekt produkt eller om ni har fått fel produkt. Leveranskostnader behöver inte heller då betalas.

Vi ber er att anmäla dessa saker när ni returnerar produkten:

Varför ni returnerar produkten:

Beställarens identifiering: namn/beställningsnummer

Vill ni returnera produkten och få pengarna tillbaka till kontot eller vill ni att vi skickar en motsvaranden produkt istället för den felaktiga eller fela produkten (och att vi ersätter mellanskillnaden).

Ditt kontonummer bör anmälas vid återbetalning av produkten.

Fastän vi packar produkterna noggrant kan det hända att produkterna går sönder under leveransen. Om paketet och produkten/produkterna har gått sönder under leverasen, gör en anmälan genast vid mottagningsplatsen. Sedan tar du kontakt med oss så vi kommer överens om den nya produktens leverans.

 

6. Reklamationer

Alla reklamationer eller reklamationer angående leveransen skall anmälas inom 7 dagar efter att man fått produkten till adressen: salla (at) 88motorsport.se eller via telefon: 08-409 100 01

 

7. Beställningens upphävning

Kunden kan upphäva beställningen om leveransen inte har skett i en rimlig tid. Upphävning av beställningen skall anmälas via e-post: salla (at) 88motorsport.se eller via telefon 08 409 100 01. Normalt informerar vi till våra kunder om fördröjning i beställningen sker via telefon eller e-post. 88 Motorsport behåller rätten att upphäva beställningen och returnera pengarna till kundens konto.

 

8. Kontaktuppgifter

88 Motorsport

Orions väg 1

134 44 Gustavsberg

salla(at)88motorsport.se

08-409 100 01


34 68 19 104 23 70 31 79 105 65 3 117 37 15 120 59 67 44 11 58 124 76 116 54 121 91 110 92 8 61 77 57 74 109 22 87 27 64 108 26 126 112 71 47 7 85 100 113 16 60 66 29 5 12 93 53 94 28 80 50 103 49 24 4 127 96 17 125 72 55 99 73 123 9 10 88 48 13 21 75 39 6 128 38 20 82 42 14 36 45 18 78 62 35 95 97 63 101 32